Exchange in Groningen, Holland

Så intressant att läsa mina tankar för 1,5 år sedan...

Nu har vi hunnit bo ett år som sambos och flytta ut för att möta nya utmaningar på varsin sida av jordklotet :) Vi har inte gått skilda vägar utan om 14h startar min resa mot Groningen, Holland var jag kommer bo nästa 5 månader. Han lämnar Finland om några veckor för att spendera 11 månader i Osaka, Japan!

Jag är så nervös, ivrig och rädd så att de gör mig illamående. Men snart bär det av på äventyr jag väntat på så länge!

Har ingen aning om detta blir en blogg om min utbytestid i Holland, men tänkte att jag iaf förbereder den för det. Tror att jag kanske vill spara lite minnen också i här och inte bara som bilder på min telefon...men tiden får visa om jag kommer att skriva lika sporadiskt som tidigare. Kanske vi hörs igen om ett år då alla äventyr är över :D

Nu ska jag återgå till min packning och senare ikväll blir det en gråtfylld avsked av min andra hälft. Jag är så ivrig för oss båda, men ända som suger med våra äventyr är att de betyder vi kommer ses en gång inom 1 år. Hur. skall. jag. klara. av. det. är. frågan.


https://www.google.fi/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjs9-jJ-ejOAhWKjCwKHZ3OD_YQjRwIBw&url=https%3A%2F%2Fhampshire-groningen.nl%2Fen%2Fhotel-omgeving%2Fgroningen-city-water&psig=AFQjCNE3EQn-i39HIAlfGSPeYUjH75S2GQ&ust=1472639973403114


Här är en bild från min blivande hemstad i väntan på mina egna bilder..

P.S. Headerbilden är från Kapstaden, Table Mountain. Tyckte den lite passar in, känner att jag med lika trevande och försiktiga steg börjar min utbytestid och det känns som om man skulle balansera på ett högt berg. Spännande och fina vyer men fan vad man är rädd :D

Kommentarer