Träffen med maltatjejerna!

Tänkte passa på att blogga från tåget och döda lite tid! Har ju inte hunnit ladda upp kamerabilderna från Borgå eller berätta om vår vistelse till Helsingfors fastän ja redan varit på semester i hela 4 dagar :) 
Kamerabilderna får vänta eftersom det är mobilbloggning som gäller. 

Det var dags att samlas med maltatjejerna igen och vi åbobor ville uppleva sommarterassen Kaivo i storstaden. Jag blev helt rörd när jag fattade en dag att det är hela 4 år sen vi spenderade 3 veckor på Malta tillsammans. Hur lycklig jag är att jag fått vänner för livet och att vi håller kontakt regelbundet trots att vi bor i olika städer. Oavsett hur lång tid det går mellan våra möten och hur olika personligheter kan vi fortsätta från var vi blev senaste gång och alla får vara sig själva. Efter denna roman är det ganska klart hur mycket jag älskar dessa flickor <3



 





Men tillbaka ti roadtripen :D vår vistelse hade samma program som nästan alltid. Ena kvällen myste vi med tjejerna med god mat (denna gång tapas) och catchar up :) Den andra kvällen blir det fest, vilket är alltid roligt och skiljer sig från vangliga festkvällar, eftersom antingen är man i en främmande stad eller i sin hemstad med gäster. Vi styrde kosan mot Kaivo och njöt av terassfiilisen. Det var kul att se gamla bekanta från Maltaresan, jag hade mina nya favoritklackar, vi var otroligt fulla men på ett roligt sätt, händelserik taxiresa och besök till Hese och hamburgaren har aldrig smakat så gott. En bra kväll alltså :) På torsdag var det bara att köra tillbaka till Åbo (rakt till jobbet) efter att värsta krabbisen botats med lite mer skräpmat. 

LOVE U 

Kommentarer