One Dance - Drake

Hej!

Här börjar livet rulla på. Igår var jag på min första danslektion sen gymnasiet och vad kul det var! Har verkligen saknat dansen, märker jag nu. Och idag var det dags för TRX kursen, studentsporten har verkligen allt man kan önska sig och för ynka 60 euro i året! Härligt med motion och att få lite rutiner i form av hobbyn. Studierna har varvats med lite sightseeing och skall göra ett eget inlägg om vår dagsresa till ön Schiermonnikoog. Men innan det blandade bilder från senaste veckorna :)

 En värmebölja svepte över Groningen första ordentliga studieveckan. Härligt men då man inte insett arbetsmängden på detta universitet blev det att sitta inne och studera medan det var 30 grader ute. På torsdag var studieveckan redan över så hann njuta i vår mysigaste och mest awesome park, som ligger i princip på vår bakgård!
 Förstås skulle våra italienare visa hur riktig pasta tillreds och bjöd på en pastakväll. Pasta med tomatsås, det enklaste som finns men den godaste varianten jag ätit! Dom kan nog där i Italien.

Och såhär ser det ut varje dag, cyklarna då medan solen kanske inte alltid är en självklarhet.

 Andra helgen blev det lite sightseeing i hemstaden, vi klev upp i Martini Tower.

 Martini kyrkan ligger fast i klocktornet och fina vyer från kyrkotornet.

 Turistbild i Prince's Court
 En bild även av själva sevärdheten prinses trädgård

 Det finns 5011 bilder på min telefon av kanalerna, men tröttnar aldrig!

 Vädret fortsatte och vi tog oss till närmaste sjön för strand(park)häng

 Streetfoodfestivalen Rrrollend bjöd på god mat och härlig atmosfär
 Time for a selfie!
Jag och min österrikiska soulmate, som älskar lika mycket smoothies som jag.

Foodfestivalen var ett ypperligt tillfälle att smaka holländska specialitätet BITTERBALLEN. De älskar att fritera allt här och bitterballen likaså. De innehåller en sörja med kött och annat som inte är potatismos men konsistensen är samma. Låter inte gott, men tro det eller ej det var supergott! 

Kommentarer