One week

Hej!

En vecka sedan vaknade jag första gången upp i min knarriga säng uppe på mitt loft. Det känns som om det är en liten evighet sedan men samtidigt känns det som om det var bara igår.

Som femte årets studerande har jag levt gulisveckan pånytt vilket känns konstigt och mer slitsamt än första gången :D Staden är mysig med sina söta hus och fina kanaler och vädret har varit en positiv överraskning. Man har faktiskt levt i en liten härlig bubbla hittills och nu börjar man sakna rutiner och vardag och det är först nu då dessa börjar bildas som man inser att man verkligen kommer stanna här tills januari. (Saknar redan P efter en vecka, hur kommer jag klara 5 månader till..)







Under senaste veckan har ESN introduction week inneburit 4 fester, komediföreställning, sportsdag, kulturdag och filmkväll. Och dessutom många nya ansikten, namn, nationaliteter och aksent. Jag har faktiskt försökt ta mycket bilder men alla bilder från festerna är ju förstås helt förfärliga.

Dessutom har jag hunnit skaffa mig en cykel! Ett absolut måste i Groningen, du klarar dig inte utan en cykel. Efter två dagar utan cykel var jag superlycklig att få rulla runt i stan me min cykel :D Staden kryllar av cyklar och då menar jag verkligen det. Det är svårt att förstå hur många cyklar det finns i staden innan man upplever det. Känns farligare som fotgängare än cykel.

Mer om allt senare, ville bara uppdatera en "I'm safe and alive" hälsning.

Kommentarer