Lördagshälsningar


När man har cykeln på reparation hinner man ta bilder på julljusen medan man promenerar!

Undrar om jag lite gick crazy med mängden bilder från Madame Tussauds hehe..:D Tänkte slänga in en hälsning om veckan som gått innan pappa och min syster Bea anländer.
  • Hade en riktigt trevlig middag på tisdagskvällen med min mentorgrupp. Mexikanst blev det och vi hade en gruppmeny som gick ut på att flera rätter lades på bordet och alla fick smaka av allt. Nachos, burritos, tortillas m.m. 

Inte en vacker matbild, men den ända jag hade. Lovar ändå att det var mycket gott!
  • Har fått uppleva grupparbete här för första gången först denna period. Lite skeptiskt om kandikursen i cross-cultural management var rätt val men om inte annat så får jag en lite bättre inblick i holländska studerandens studieliv genom mina gruppmedlemmar. På torsdag jobbade vi i studentorganisationens lokaler, där holländska tjejen är medlem i. Lite annat än våra klubblokaler hemma då organisationen har ett helt 4 våningshus till sitt förfogade. Ordentligt storkök (varje värdinnas dröm), bar med ölkranar och inga plastglas eller kärl! Stämningen var ändå som att vara på K eller Borgen, allting var bara större
  • Jag har aldrig dragit mig till huvudbiblioteket i centrum, eftersom alla mina kurser är på campus och tycker om att läsa hemma. På onsdag hade vi en hel studiedag med Janine och hon visade mig bästa platserna på bilbioteket. Ångrar att jag inte tagit mig dit tidigare! Fräscht, inga plaststolar och fina vyer. Starbucks i första våningen gör inte saken sämre heller...:)
Vy från studieplatsen vid biblioteket. Universitetets huvudbyggnad.
  • Grupptimmarna på universitets sportcentrum slutar inte att överraska. Alla gruppledare är så olika och timmarna är uppbyggda på alla möjliga konstiga sätt. Kul men ibland saknar man gymmet hemma där man vet vad man får. Klagar ändå inte eftersom betalar här samma pris för ett halv år som en månad i Åbo.
  • Förde äntligen cykeln på reparation, efter att ha cyklat med så gott som tomt och söndrigt bakhjul i en vecka. Vilken lycka att få den tillbaka och bara flyga fram på gatorna. Fick verkligen extra träning under tiden den var sönder. Och kul att märka nya saker och verkligen se sig om då man blir tvungen att promenera runt stan i några dagar :D
  • Igårkväll blev det några glas vin och hc girltalk på Drie Gezusters, en väldigt mysigt inredd och stor pub, bar, restaurang vid stora torget. Lyckad fredagskväll.
Nu skall jag ta tag i min läsning så jag kan med gott samvete spendera tid med mina gäster!

Kommentarer