Den sista tiden


Hej!
Det var länge sedan sist. Känns som om jag gjort allt och ingenting och inte ens tänkt att det varit något värt att blogga. Nu har det ändå gått långt över två veckor och när jag ser på bilder så har jag väl hittat på allt möjligt smått och gått den sista tiden. 
Det har snöat ett par gånger, men snön smalt alla gånger inom några dagar.

Efter nyår var det väldigt svårt att komma igång igen, så det har varit studier varvat med mycket prokrastinering. Det har blivit en lugn återgång till träning i form av promenader, yoga och grupptimmar. Annat som jag hunnit med är bio, sushilunch och cheesecake på stan, selfies på mig själv och tillsammans med Yujin (asiater är galna med sina selfies och vi tog vår första efter nästan 5mån i som rommates :D). På tal om Yujin har mycket av min tid också gått till att planera och spendera pengar på Japan resan. Flyg och boende är klart för att hälsa på henne i Busan och vår egen trip till Ishigaki. Så mycket att se framemot då vi också bokade en tjejresa ti Budapest (whoopwhoop) och Göteborg är också inbokat för i vår! Så ivrig över att resor, små som stora, men plånboken har fått lida en hel del. That's what studielån is for, eller?



 Vi hann också med ordentlig utekväll med alla förra helgen och så kul det var. Älskar att det finns så många små barer/klubbar/pubar och inget inträde, så det är bara att gå ut och in enligt fiilisen. Vi besökte fyra barer och avslutade ännu kvällen i samma bar var kvällen började. Klockan 5 blev det kebab och läggdags, medan resten av Groningen festade vidare. Hemma klagar man på att barerna stänger så tidigt, men har märkt här att det inte är så stor nytta av inga stängningstider. Man blir trött ändå för tidigt.
Godaste ostkakan jag ätit!!
 Bankkontot är avslutat och flyttanmälan gjort både till kommunen här och magistraten i Finland. Hemfärden närmar sig med stormsteg. En del kvar att jobba med min sista uppsats, men annars är det bara att njuta av sista tiden. Har inga stora planer till sista dagarna, vill bara göra helt små vanliga grejer. T.ex. njuta av att kunna ta en paus från studerandet och gå några steg till köket på kvällskakao och diskutera Trump och resor som ikväll med några härliga tjejer. 

En väldigt lugn januari med andra ord och trots att det har varit mycket "jag hann inte med det där eller det där" så är jag i efterhand glad att jag har bara levt vardagen här, för snart är den slut.

Kommentarer