Goodbye

Ligger i min säng, uppe på mitt nuförtiden tomma loft, och funderar vad jag skall skriva. Skall efter inlägget läsa sista gången igenom vår uppsats och efter det är dett officiell lov tills nästa period börjar. 6 veckor ledigt utan varken studier eller jobb. Senast jag hade semester, då dessutom betald sådan, var sommaren 2013 och före det var det väl sommarlov i gymnasiet. Fyfan, vad det känns skönt. Dock kommer det att kännas som semester först när jag väl är i Japan. 

Dom tyckte så mycket om oss på cykeluthyrningsstället att vi alla fick varsin flaska vin :D
Sista kvällen i studenthuset, i mitt rum med Yujin och uppe på mitt loft. Pontus frågade vad jag skall göra min sista kväll till ära och svarade att ingenting :D Blir riktigt normal söndagkväll här med middag, köksdiskussioner och netflix. Önskar nog inget mer heller, bara ta det lungt. Alla nödvändiga måsten är gjorda, 95% av sakerna packade och vi hade en sista kväll alla tillsammans en vecka sedan. Har spenderat så mycket tid som möjligt med alla den senaste veckan och några har vi hunnit redan säga hejdå till.


Igår kväll när jag kramade om Janine för sista gången slog det mig att jag är faktiskt påväg. Känns väldigt bittersweet. Har trivts här otroligt bra, trots att det varit studiemässigt en väldigt utmanande höst. Har endå varit inställd på ett halvt år och fastän jag nu förstår människor som säger att halvt år är en för kort tid, för att man hinner just lära känna folk och staden bättre, är jag glad att åka hem. Har träffat härligt folk och kommer säkert sakna några, men dags för nya äventyr. Och framförallt, dags att spendera tid med den jag saknat mest. Kan inte förstå att jag får somna bredvid Pontus om 6 dagar.

Så overkligt att min utbytes experience är över imorgon. Det slår en väl först när man är hemma. Får se hittar jag inspiration att skriva hit om mina/våra Japan äventyr också...Skulle ni mina 3-6 läsare gilla det? :D

Kommentarer

Skicka en kommentar