Mellandagarna

På tisdagen var Pontus och höll företag till Junior high elever och på föreläsning, så jag passade på att hitta på något för mig själv. Vågade mig inte att andvända metron så det blev att hålla sig i närheten. Förstår mig inte ännu heller på hur metron går och när denna stad inte har wi-fi nånstans, kände jag att det inte var en bra idé äventyra på egen hand. 




The Tower of the Sun


Hoppade istället på cykeln och cyklade till Expo 70´ park. En otroligt stor parkområde med inbyggda sporthallar, trädgårdar och stigar. Blev en 8km promenad där inne. Mycket lungt och fint och kunde bara föreställa mig hur fint det är när allt verkligen blomstrar. Nu var det ju ganska grått. På kvällen blev de rolling sushi med killarna till middag.

Ser ut som Gigantti på 60-talet :D
Igår började vi dagen med läkarbesök, som gick smärtfritt på en privat klinik med engelsktalande läkare. Betala fick man också. Efteråt blev vi i Umeda stadsdelen, gick runt lite trots regnet, åt lunch och kollade runt i butikerna. Blev gott med sallad och pizza till lunch, behövs lite annat än sushi, risrätter och soija ibland. Har inte ännu shoppat något och är förvånad över att shoppingsuget är borta. Försöker väl spara pengar till annat på denna resa och framförallt lämna shoppingen till sist. Massa smink och hudvårdsprodukter kommer ändå att hänga med *hjärtögon*.

Kommentarer