Shabu shabu




Väl hemma hos Pontus, blev det en liten vilostund och dusch innan vi bar oss av till stan med Pontus tyska kompisar. Florian hade födelsedag och de hade bokat bord på en restaurang som serverade shabu-shabu. Det är en maträtt där man har en soppspad som grund och kastar in allt från kött till grönsaker. Lite i stil med fondue och riktigt gott. Det var all you can eat och all you can drink, så ni kan förstå hur högljudda tyskarna blev efter några öl. Vi var ju ordentliga och tysta med Pontus, krrhm. Tyckte synd om dom andra i restaurangen och dom måste tom be oss att vara tystare. Ja menar all you can drink sku aldrig fungera i Finland, här i Japan verkar det inte vara några problem för dom kan dricka med måtta :D

Efter middagen mötte vi upp några till kompisar och tåget till Namba, var livliga nattlivet finns. Först blev det en all you can drink ställe som var mera en restaurang eftersom alternativen började ta slut då allt var fullt. Eftersom det inte åker natt tåg bör man antingen åka hem halv 12 eller 5, trots att alla var redan ganska färdiga halv 12 bestämde vi oss att stanna ute och det blev party på några klubbar. Var full och hade roligt. Hemma först kl 6 och då hade jag vari vaken nästan ett dygn med 3 h sömn. Sov långt in på dagen och söndagen spenderades i krapula och jetlag. Tänkte vid något skede jag kommer dö i min krapula, men här är man i liv igen :D


Tydligen är "running man" skylten bakom väldigt känd, så vi sku ju förstås ha en bild på mig kl 2.30 på natten framför den.

Idag är det måndag och vaknade 4 imorse efter bara 3h sömn och kunde inte somna om. Gotta love jetlag. På förmiddagen såg pojkarna på superbowl medan jag försökte sova och senare blev det en liten promenad i närheten. Förvånas över hur faktiskt INGEN talar engelska här. Har inte hört en hel mening engelska efter flygfältet, förutom av utbytesstuderanden då. 

Vi åkte in till campus för Pontus har ännu några förelsäningar och jag somnade nästan i bibban under tiden. Testade även deras cafeteria lunch och nog är den ju mycket godare i Finland. Såsen var som gele, ush vilken konsistens! 

Nu hoppas jag kommer få en helnattssömn för första gången sen jag kom hit.  Wish me luck!

Kommentarer