Birthday weekend

Godmorgon!
Jag är alltid lite sen i min uppdatering och nu skyller jag på pågående tentveckorna. Bestämde mig andå att skriva inlägget trots tent imorgon, logiskt...
En vecka sedan var det sista föreläsningarna och på fredagen blev jag ett år äldre. Passligt att ta en ledig dag eller ledig helg rättare sagt. På fredagen startade jag dagen med att öppna ett paket av mamma som var full av godsaker, hon var noga med att poängtera att jag sku bjuda folk på min födelsedag och inte äta allt.

Under tiden jag lagar mig klar för dagen ringer dörrklockan och jag måste bara berätta att eftersom huset är en gammal skola låter dörrklockan som när det ringde in från rasterna i lågstadiet. INNE I DITT RUM. Så du får ett hjärtslag varje gång det händer. När vi återhämtat oss från det går vi ut med Yujin (min rumskompis) för att se en man med världens finaste rosor utanför. Det sku ju ha vari allra bäst om mannen varit Pontus, men tyvärr var det bara mannen som hade i uppgift att föra blombudet :D Jag blev så överraskad och till mig att jag bara gapade och stirrade på blombuketten och väl inne skvätte jag några tårar. Helt klart den bästa födelsedagspresenten av Pontus från andra sidan jordklotet.

Efter lilla chocken blev det kaka med Albertine familjen och gulliga dom hade köpt en smoothiemixer åt mig som födelsedagspresent. Härligt att ha en sån då många saker man vill laga här faller på det att vi inte har redskapena och inte iss köpa alla köksprylar för några månader, men nu kan jag laga goda smoothies!


Dagen fortsatte med skype till Japan, dag på stan i det härliga vädret och skype med mamma och familjen senare på kvällen. En perfekt födelsedag med andra ord. 





På lördag var det dags för Halloween utgång och samtidigt skålade vi för min födelsedag igen. Tentperioden hade börjat så vi var ett litet gäng som gick ut och vi klädde oss väldigt enkelt till Mean girls. Regina med lila bh:n och hål i vita toppen här hej!

Helgen fick ett tråkigt slut då Ida och jag lyckades insjukna i spysjuka! Ännu också så konstigt med en kort spysjuka som ingen annan fått, men mat och dryck är uteslutet. Lyckligtvis har jag mina tenter först kommande veckan så jag hade tid att ta igen min läsning. 

Kommentarer