Aada vol.1

Frågan är ju vem är det som sitter på andra sidan skärmen och skriver denhär bloggen. Vem är Aada?

Jag är en 19-årig tjej uppvuxen i Åbotrakten. Jag har just avslutat mitt första studieår på Åbo Akademi och läser till politices kandidat- och magister med nationalekonomi som huvudämne. Jag bor i en liten tvåa och trivs något otroligt. Med andra ord har mycket hänt sedan jag skrev studenten våren 2012 och det känns som om det är nu livet börjar. Under det senaste året har jag träffat nya härliga människor både via studier och jobbet, rest med mina kära tjejkompisar, arbetat en hel del, tatuerat mig, bekantat mig med studielivet, flyttat hemifrån, skrattat och gråtit, blivit sårad och bedragen, vuxit som person och lärt känna mig själv bättre. Nu när jag tänker på det senaste året blir jag lite ledsen att jag inte startade en blogg mycket tidigare.
Jag kom väl visst lite på sidospår, skulle ju tala om vem jag är..

abiresa till Ayia Napa med tjejerna, våren 2012

Familj och vänner är mycket viktiga för mig och älskar att hänga med mina vänner och tala o allt mellan himmel och jord. Olika tillställningar med vänner som middagar, brunch, biokvällar, utekvällar, roadtrips osv gör mig alltid ivrig och glad. Mat och träning ligger också nära hjärtat fastän jag är värdelös i köket och projektet att komma i form aldrig tar slut :D Får inte nog av mat och är en allätare dessutom gillar jag det sociala med maten t.ex. pizzakvällar med vänner. Finns inget bättre än god mat och sällskap (låter alltför sofistikerad, vilket vi har konstaterat att jag inte är flera ggr under studieåret :D)
Jag pratar mycket och är väldigt glad och artig. Det lever en liten perfektionist i mig och jag är ambitiös men jag har nog bevisat alltför många ggr att kan även släppa loss och vet hur man har roligt :D

Patrik och jag på kräftskiva, augusti 2011

Inlägget blev inte alls som jag hade tänkt och väldigt långt, men ni fick kanske en liten inblick i hurdan jag är och fortsättning följer :)

Kommentarer