Jag kommer

Det är faktiskt inte första gången jag bloggar utan inledde min bloggkarriär tillsammans med mina tjejkompisar i gymnasiet. Jag kommer-bloggen startade från ett internt skämt men eskalerade i en humoristisk blogg där vi samlade bilder från våra härliga stunder och delade ut våra roliga (NOT) skämt. Fastän bloggen var fylld med interna skämt och fula grimaser av 5 tonårstjejer fick vi oförväntat mycket uppmärksamhet i Svenskfinland. Jag tror även att vår lilla succé berodde långt på att vi var så annorlunda från andra tonårsbloggar och att vi bloggade 5 tjejer tillsammans.

vår header, kräftskiva 2011

Jag älskar hur vi skrev med självironi och bjöd på grimaser, konstiga skämt och vanlig vardag. Vi var ett gäng tjejer som endast ville ha roligt, tänkte inte på vad andra tänkte och försökte inte visa en perfekt fasad med shopping, vackra måltider, perfekt städat rum etc. Många tyckte det säkert var skön omväxling, kunde relatera till oss och fick ett gott skratt (och kände sig själv kanske lite bättre då vi gjorde bort oss;D). Bloggen och tjejerna betyder otroligt mycket för mig och med dem har jag minnen för livet. JK IN MY HEART.


Carolina, Eva och jag besökte även bloggpriset 2011 och fick träffa b.la. roliga Janne Grönroos på plats. Under bloggtiderna mutade och prisade iv X3M bloggkommentator, väckte uppmärksamhet med vår trend uggling och skämtade om hur famous vi var, medan i verkligheten när någon sa att de läste vår blogg undrade vem är så galen att hon verkligen gör det :D Åhh nu blir jag för nostalgisk...

Nu när vårt tjejgäng inte mera studerar tillsammans och vi har måstat växa upp har bloggen dött ut. Jag vet endast svepskäl men lyckligtvis har jag härliga minnen från den tiden. Vi hade vår blogg på papper.fi portalen men tyvärr har papper avslutats och därför ser inte vår blogg ut som förr, vilket är lite synd. Headern är borta och man måsta klicka på inläggen för att se dem i sin helhet. Trots det tycker jag att ni kan klicka på linken och förhoppningvis få ett gott skratt.


Kommentarer