Cellulit

Hejsan!

Jag vet inte värför jag inte hört av mg tidigare...
Vardagen tog snabbt slut eftersom efter 3 jobbturer i rad var min högra fot så svullen och sjuk att jag åkte till jouren på fredagkväll istället för fest för hela slanten :( Fredagskvällen började alltså riktigt skit men i efterhand kunde man bara skratta hur jag lyckas alltid ställa till det för mig.

2,5h tog mitt besök på jouren!! Kan ni förstå ilskan när jag måste spendera 2,5h av min fredagskväll i sjukhuset och vänta. Dessutom fick inte Nora, som var så gullig och kom med mig, vänta med mig i samma rum eftersom hon inte är släkt..ARGH..2,5h i olika rum och inte någon att tala med.

Klockan var redan över 11 på kvällen när jag fick min dom och trots en fruktansvärd kväll kunde jag inte låta bli att skratta när jag läste sjukintyget :D

Merkittävin työkykyä alentava sairaus tai vamma:
Raajan muun osan SELLULIITTI

HAHAHA. Nu har en läkare riktigt skrivit svart på vitt att jag har cellulit och tom så mycket att det påverkar min arbetsförmåga :DD Min läkare var riktigt snäll och förklarade att cellulit är en medicinsk term för svullnaden och inflammationen i foten och betyder alltså inte vardagliga termen cellulit. En veckas antibiotikakur och sjukledighet blev domen. För att bota celluliten körde vi till Mäkkis drive-in och laddade med fettomat och godis, plockade upp Eva och körde en ordentlig tjejkväll med film och sleepover hos mig. Kvällen slutade sist och slutligen bra :))

Sellulitmonstret, Nora och Eva. Gammal goding från arkivet.

Kommentarer