Amsterdam

Gokväll!

Orsaken varför jag varit så länge borta är att efter många försök har jag inte fått flyttat bilder från telefonen till datorn, fast det funkade bara några veckor sen...argh! Och nu lägger jag också bara några bilder jag orkade flytta via dropbox...men måste ta ifatt lite uppdateringar.


Några helger sen fick jag Nora och Eva hit på besök <3 Eftersom tiden var knapp bestämde vi oss att upptäcka Amsterdam tillsammans och vad vi hann bara på några dygn! Vädret var perfekt och förutom att upptäcka staden från cykelsätet och shoppa, åt vi gott, besökte Anne Franks hus (rekommenderas), firade Noras födelsedag och tog en båttur i kanalerna. Att fö guppa fram genom staden på vatten, med ett glas rosé i handen och skepparen som berättar intressanta och roliga detaljer om staden var verkligen lyckat. Och bilderna av staden blev ju inte illa heller. Vi älskar ju mat så det blev ett lyckat besök på en restaurang med de godaste ugnspotatisarna jag någonsin ätit och dagen efter styrde vi kosan mot ett mattorg (? "foodhall") och smakade på hollänska specialitäten bitterballen och mycket annat gott och intressant :)




Nattlivet hann vi bara skrapa på under en kväll men gratis skumpa och mysiga barer ledde till efterfest till 6 på morgonen så lyckat kan man säga det var. Tror inte jag har haft en såhär lyckad weekendtrip med mina tjejer och helgen kommer jag minnas ännu länge. Att spendera med sina bästa vänner efter så mycket intryck i ett nytt land och nya människor var inte heller illa. Salmiakken och chockladen de hämtade är redan uppätna men salmaren och rågbrödet har jag sparat på. Eller ja, salmaren har jag inte ens velat röra :D


Det bör väl också nämnas att vi också checkade av besök till en coffee shop och Red Light District som äkta Amsterdambor eller snarare Amsterdam turister?


Kommentarer