Hur går det?


 Hejsvejs! Den senaste månaden har faktiskt varit hektisk och om jag inte suttit med näsan i boken (artiklarna rättare sagt) har jag varit på utfärder. Denna vecka har vi haft ledigt från föreläsningarna på grund av Career's week. En vecka då programmet är relaterat till framtida arbetslivet. Mycket intressant men själv vaknade jag för sent till vad veckan egentligen gick ut på och anmälningen var redan över. Dessutom behövde jag verkligen en vecka av ledighet för att pusta ut och hämta andan.


Alla andra har tagit vara på lediga dagarna och rest runt i Europa, men jag har hållits här hemma vilket jag är glad över. Har hunnit festa lite, sova länge, fixa mitt rum mysigare (kommer eget inlägg om boendet här), gått på bio och äntligen besökt caféer och restauranger i hemknutarna. Dessutom gjorde vi en 25km lång cykeltur till närbyarna (obs i krapula!). Dagsresan till Giethoorn har jag redan skrivit om några rader.


Otroligt bra cykelvägar överallt!
Vindmöllor överallt!
Såhär bor dom 4km från centrum, inte illa att kunna både köra bil och båt till ytterdörren.
Eftersom allt ligger "på vatten" är allt gammalt lika snett som pisatornet. Denhär kyrkan likaså, fast det inte syns så bra.
Min norska vän Ida, så kul hur mycket gemensamt man har bara på grund av att man kommer från Norden och förstår varandra även i språk. 

Senan från Irland och Davide från Italien, har alltför mycket roliga bilder av dessa två filurer :D 

Glömde att vi också hunnit med en International dinner i studenthuset vilket var en succe. Alla skulle förbereda en rätt från sitt hemland och det var så himla gott och man fick gå i sängs mätt och belåten. Senan's Shepred's pie från Irland, Paige's Peach Cobbler från USA och någon form av saltiga plättar från Tjeckien var mina favoriter.

Sammafattningsvis så går det mycket bra och jag borde verkligen ta och börja studera igen, istället för att uppdatera bloggen. Nästa vecka är det full rulle igen. 

Kommentarer