Schiermonnikoog


Bläddarde bakåt i bloggen och började fundera var inlägget om vår dagsresa till ön Schiermonnikoog på nordkusten var? Insåg snabbt att de första studieveckorna dragit med sig och jag har inte skrivit något om vår utfärd!


Jag ville åka till någon av öarna uppe på nordkusten innan det blev alltför kallt och för att få sällskap frågade jag på vår fb grupp för vårt studentboende om någon ville åka med mig. Till slut var vi 27 stycken på en dagsresa till ön Schiermonnikoog!

Resan tog 1 h med buss och 45min med färja till ön. Ön var hur gullig som helst med en liten by, många söta sommarvillor och låånga sandstränder. Intressant med tidsvatten också, vi kunde inte gå ända till havet eftersom vattnet var så lågt och strömmen var för hård för att simma.






En del av oss hyrde cyklar, vilket var ett behändigt sätt att upptäcka ön. Vi satte oss alla ner vid stranden för en lång stund och underhållde oss vid vattnet (snarare vattenpölen som blivit kvar på grund av tidsvattnet). En lång dag men väldigt kul att lära känna alla bättre och komma nära havet.











Kommentarer