Busan - South Korea

Vi åkte till Busan, en av Sydkoreas större städer efter Seoul, eftersom min kämppis från Holland var hemma därifrån och jag ville också så gärna uppleva Sydkorea. Yujin, min rumskompis, och Jiae, som också bodde i samma studenthus i Holland fungerade som våra guidar som var riktigt kul. I princip det första vi såg efter att vi lämnat våra grejer till airbnbn var en demonstration. Yujin förklarade att de försöker få sin president att avgå. Efter det ser vi plakaten på bilden och en man försöker ge oss ägg för att kasta på bilder av presidenten och andra politiker. Har svårt att föreställa mig att det här sku hända i Finland och sjukt intressant att se. Kort efter att vi åkt hem från Sydkorea avgick presidenten. Lyckad äggkastning antar jag :D


Jiae och Yujin + snowflakes efterrätten. Gudomligt gott. Det ser ut som kokosflingor, men är kallt och smälter i munnen. Lite glassliknande men smakar ändå inte glass. Så ledsen man inte får tag på detta i Europa!



Efter sött till förrätt blev det dags för Korean BBQ som jag väntat på så mycket. Mycket gott och så kul igen med plockmat och nån som grillar köttet för dig. 
Korean BBQ avrundas med speciella nudlar. Minns inte namnet men "soppan" är kall och det finns tom isbitar i skålen för att hålla allt iskallt.
 Mätta och belåtna tog vi bussen till Haeundae Beach. Där måste vi bara ha sprakastickor och såg lite på fyrverkerier. Bra avslut på dagen.



Kommentarer