Day 1: Roppongi Hills - Akihabara - Ikebukuro

Vi är "hemma" i Osaka igen efter några dagar i Busan. Idag har vi i flera timmar försökt förstå varför jag inte lyckas överföra bilder till datorn, verkar vara ett vanligt fel för Galaxy S6 som ingen har ett svar till. Och som alltid när jag gett upp att försöka och blivit arg, bestämmer den sig att funka! Argh...men det positiva är att det blir bildbomb av dag 1 i Tokyo.
Bussen stannade vid Tokyo Tower och vi lyckades inte få hela den med på selfien. Pontus ser glad ut att ställa upp för selfie tidigt på morgon efter en natt i bussen. Innan vi tog oss till vår airbnb, bestämde vi oss att gå runt i stadsområdet Roppongi Hills, en business district.

Efter brunch i vår lägenhet styrde vi kosan mot eletronik/manga stadsområdet och minerna var lite gladare, elr iaf fick jag ett fejksmile. På vår promenad hann vi yra runt Osaka Dome baseball stadion.
Jag trodde alla satt och spelade Pokemon Go tills jag såg tidningarna och förstod ingenting. De visade sig de spelade på hästar istället.
Tokyo Dome City, var SEGA hade ett spelcenter och jag vann Pontus i Mario Race. My proudest moment in life.
Besviken på mangautklädnaderna i Akihabara. Endast inhoppare hade något i stil med "manga"
Sjuka mängder manga figurer och allt annat man kan tänka sig; klistermärken, posters, pennor, fodral, nyckelringar m.m.


Efter indiskt till middag åkte vi till stadsdelen vi bodde i, Ikebukuro. Gick runt på shoppingsgatorna och Sunshine City; ett shoppingcentrum.


20,5 km till fots blev dagens saldo.

Kommentarer